Att dela med oss av vår kunskap och ta del av andras - det brinner vi för. Välkommen hit!

Aktuellt på Forefront

Vi tycker om att dela med oss och skapar därför olika forum för att dela med oss, presentera, diskutera eller bara mingla över en frågeställning. Här hittar du inbjudningar till våra events och olika seminarier, utvecklarpubar, studentmingel med mera. Du hittar även nyheter om Forefront och andra saker som vi vill lyfta fram. 

Grattis till vår kund PRV som vunnit pris i Web Service Award!

Nyhet

Igår var det dags för Web Service Award – galan där Sveriges bästa webbplatser presenteras. Vår kund PRV var nominerade i kategorin Samhällskommunikation, och fick pris för Bästa förbättrare inom denna kategori. Vi har pratat med Anna Engquist som är Strateg digitala medier på PRV.

Forefront vinner ramavtal med Upphandlingsmyndigheten

Nyhet

Forefront Consulting tecknade sista veckan i 2018 ett nytt ramavtal med Upphandlingsmyndigheten. Avtal har tilldelats Forefront som enda leverantör av konsulttjänster inom Tjänstedesign.

AI, humanoider, arkitektur och intranät – Forefront Uppsala fyller ett år!

Seminarium

Dragarbrunnsgatan 65, Uppsala

Vill du veta mer om hur du kan komma närmre era kunder med hjälp av AI och humanoider? Hur du skapar ett intranät som faktiskt används? Den 21 januari 2019 firar Forefront Uppsala ett år, och du är välkommen på seminarium och födelsedagsfirande!

Headless CMS – att frikoppla innehåll från design

Nyhet

En relativt ny trend inom CMS (Content Mangement System) är så kallad Headless CMS, vilket innebär att innehåll frikopplas från design och presentation. Det finns flera fördelar med detta, bland annat blir det enklare att visa innehåll på olika sätt i olika kanaler.

Einride lanserar ny webbplats, i samarbete med Forefront Consulting

Nyhet

I våras togs en ny varumärkesplattform fram och nu lanserar Einride, skaparna av den självkörande och eldrivna lastbilen T-pod, även en ny webbplats.

Innehållsstrategi för webbplatsen – 6 tips för att lyckas!

Nyhet

Innehållsansvar för en webbplats innebär att du måste ha koll på vad din målgrupp behöver, vad de letar efter och hur de vill få informationen. Det är målgruppens behov som bör styra innehållet på webben och i övriga digitala kanaler; därför ska du prioritera behovsanalys och arbeta kontinuerligt med innehållet.

Forefront Consulting tecknar avtal med Norrenergi

Nyhet

Forefront har nyligen tecknat avtal med Norrenergi, innefattande Tjänstedesign. Norrenergi satsar på värmeåtervinning och förnybar energi där fjärrvärmen och fjärrkylan lever upp till höga miljökrav.

Vanliga problem med användarupplevelsen på intranät och hur ni löser dem

Nyhet

Intranätet. Är det en plats där en person från organisationen sänder och övriga medarbetare enbart ska konsumera innehållet? Eller är det en plats där alla bidrar och det faktiskt händer något oftare än en gång per kvartal?

Låt de anställdas behov och användarupplevelsen styra ert intranät

Nyhet

Kanske har ni bestämt att det är dags att ta tag i intranätet så att det faktiskt börjar användas av organisationen. Men hur ska ni skapa ett levande intranät, där medarbetarna är aktiva och vill bidra?

Fyra teknik- och produkttrender från Episerver Ascend 2018

Nyhet

Det krävdes inte många ord från Episervers VD Mark Duffels inledande presentation på Episerver Ascend 2018 innan vi insåg att det tidigare ganska enkla CMS-systemet har påbörjat en enormt spännande resa in i framtiden för innehållshantering. Titeln på bilden som presenterade alla nya tillskott i produktportföljen löd “From data management to data intelligence” och det kännetecknar verkligen temat för årets konferens.

Grattis till vår kund SJ som vunnit IDGs pris för ”Årets sajt”!

Nyhet

Sedan flera år tillbaka har SJ arbetat med att utveckla en enkel och pålitlig användarupplevelse i samtliga sina digitala försäljningskanaler. För arbetet med utvecklingen av sj.se och SJs app anlitar de ett flertal externa samarbetspartners, däribland Forefront.

Smart, säljande och kostnadseffektivt innehållsskapande – Hur ska vi arbeta?

Frukostseminarium

Holländargatan 13, Stockholm

Vänta nu. Vi är i en värld där alla företag och organisationer plötslig måste vara mediabolag. Där vår förtjänade relation med kunder och läsare blir viktigare för varje dag. En värld där innehåll blir djupt integrerat i alla våra varumärken, produkter och tjänster. I den världen blir hur kunder och läsare interagerar med vårt innehåll viktigt för alla företag och organisationer.

Produktnyheter och inspiration på Epi Partner Close-up 2017

Nyhet

Episervers heldagsevent för partners bjöd på flera nyheter som stöttar både dig som kund och partnerföretagens utvecklare. Här kommer några av höjdpunkterna:

CRM-event: Hur B2B får koll på kunders lojalitet

Kompetensevent

Holländargatan 13, Stockholm

Bearbetning av befintliga kunder, som innan mest gjorts inom B2C, blir allt vanligare även för B2B. På vårt nästa kompetensevent får du framtidsspaningar inom kundlojalitet för B2B samt höra hur Telia Företag arbetar med sitt datadrivna lojalitetsarbete.

Så tar du fram ett bra intranät - experternas bästa tips!

Nyhet

Annika, Niklas och Lina - tre av Forefronts seniora konsulter - ger sina bästa tips kring vad du ska tänka på när du tar fram ett nytt intranät.

Att skapa intranät mitt i en stor förändring

Frukostseminarium

Holländargatan 13, Stockholm

Den 20 april är det dags för vårt nästa frukostseminarium "Att skapa intranät mitt i en stor förändring"! Läs mer och anmäl dig här.

Vi brinner för att dela med oss!