Så säljer du mer med omnikanal – hur bra är den svenska retailbranschen på en sömlös kundupplevelse?

15 november 2018

Plats:

Holländargatan 13, Stockholm

07:30

Sista anmälningsdag:

Anmälan stängd

En framgångsrik satsning på omnikanal kan innebära en markant ökad försäljning, ett stärkt varumärke samt ett ökat förtroende. Men vad är egentligen omnikanal? Och hur bra är den svenska retailbranschen på att skapa sömlösa kundupplevelser mellan kanalerna?

 

Välkommen till ett frukostseminarium om mötet mellan traditionell retail och digital handel och hur man lyckas med den just nu största utmaningen av alla – att med kundernas behov i fokus skapa en sömlös omnikanalupplevelse.

 

Vi har, som 80 000 andra konsumenter gör dagligen, gått längs med Drottninggatan och analyserat sju stora och små retailers för att se hur bra de lyckas med sina respektive omnikanalsatsningar. Bakom analysen finns Forefront Consulting och Retail Uniteds scorecard för omnikanal; en enkel metodik baserad på konsumentinsikter, för att räkna fram hur bra företag lyckas med sömlös handel i omnikanal.

 

Under morgonen får du höra mer om

Frukost serveras från 07:30. Presentationerna börjar vid 07:45 och vi beräknar vara klara vid 09:00.

 

Era guider på omnikanal-resan

 

Magnus Mellin – Seniorkonsult, författare och föreläsare inom e-handel, omnikanal och digital transformation, Forefront Consulting.

 

Andreas Broman – VD och grundare Retail United samt VD A-Com. Tidigare VD Spinn Action Marketing och chef Kundmarknad Spendrups Bryggeri. Föreläser om e-handel och den fysiska butikens framtid.

 

När du anmäler dig till detta event, godkänner du att Forefront sparar dessa uppgifter om dig för framtida event. Motsäger du dig detta så hör av dig till marknad@ffcg.se 

Vi på Forefront hanterar dina personuppgifter enligt GDPR.

B