2 april 2019

Tid: 07:30 – 09:00
Plats: Holländargatan 13, Stockholm
Sista anmälningsdag: anmälan stängd

Amazons intåg i Sverige är inte längre ett ”om” utan ett ”när”. Jätten har en förmåga att röra om, ta över och totalt dominera de flesta marknader och segment den kliver in i. Oavsett om det blir en total succé eller ett fiasko kommer intåget inte gå obemärkt förbi någon. Hur rustad är du när svenska Amazon blir verklighet? Välkommen till ett frukostseminarium kring vad Amazon kommer innebära för Sverige och för dig som är leverantör, ehandlare, retailer eller producent.

Forefront Consulting i Uppsala

Under morgonen får du höra mer om:

  • Amazons ursprung, historia och utveckling fram till dagens affärsområden
  • Vilka erbjudanden de har – till både leverantörer och marknad
  • Vad som brukar hända när de etablerar sig på en ny marknad eller i nya produktkategorier/segment, och vad som gått bra och mindre bra genom åren
  • Olika sätt att förhålla sig till Amazon – möjligheter och utmaningar
  • Tips och knep som på kort och lång sikt gör dig förberedd
  • Hur du skapar en handlingsplan för att överleva Amazons intåg i Sverige

Kort och gott bjuder vi på en överlevnadsguide för Amazon genom att presentera konkreta strategier.

Frukost serveras från 07.30. Presentationerna börjar vid 08.00 och vi är klara senast 09.00.

Era guider i Amazon-djungeln

Magnus Mellin – Seniorkonsult, författare och föreläsare inom e-handel, omnikanal och digital transformation, Forefront Consulting.

Andreas Broman – VD och grundare Retail United samt VD A-Com. Tidigare VD Spinn Action Marketing och chef Kundmarknad Spendrups Bryggeri. Föreläser om e-handel och den fysiska butikens framtid.

Anmälan till eventet är nu stängd. Vid frågor kontakta event@ffcg.se

Så överlever du Amazons intåg i Sverige

Datum

2 april 2019

Tid

07:30 – 09:00

Plats

Holländargatan 13, Stockholm

Sista anmälningsdag

Anmälan stängd

Relaterade ämnen