Mode- och skönhetsbranscherna bäst på omnikanal

5 november 2018

Mode och skönhet är i topp när Forefront Consulting testar hur bra svenska retailers är på omnikanal. Vi har analyserat några av våra mest namnkunniga retailföretag med hjälp av ett omnikanalscorecard för att få en tydlig översikt på hur långt de kommit.

Framgångsrik omnikanal göms ofta bakom diffusa begrepp som "sömlös köpupplevelse" och "samma kundbild". Men vad är det egentligen som definierar en bra omnikanalupplevelse – ur konsumentens perspektiv?

 

Vi har i samarbete med Retail United tagit fram ett scorecard för omnikanal. Scorecardet är baserat på kundinsikter, alltså slutkonsumenternas krav och önskemål på hur bra omnikanal ska vara. Det är indelat i ett antal perspektiv som spänner från varumärke till sömlös shopping till hur bra fysisk butiksmiljö interagerar med den digitala.


Med scorecardet i hand har vi gjort en promenad på Drottninggatan för att testa hur väl några av Sveriges största retailers lever upp till en bra omnikanalupplevelse. Det fullständiga resultatet med tillhörande insikter presenteras på "Så säljer du mer med omnikanal", ett frukostseminarium den 15 november.


Läs mer och anmäl dig här

Nästa nyhet

Strategi och ledarskap för innovation

17 oktober 2018

B