Smart, säljande och kostnadseffektivt innehållsskapande – Hur ska vi arbeta?

21 mars 2018

Plats:

Holländargatan 13, Stockholm

07:30

Sista anmälningsdag:

Anmälan stängd

Vänta nu. Vi är i en värld där alla företag och organisationer plötslig måste vara mediabolag. Där vår förtjänade relation med kunder och läsare blir viktigare för varje dag. En värld där innehåll blir djupt integrerat i alla våra varumärken, produkter och tjänster. I den världen blir hur kunder och läsare interagerar med vårt innehåll viktigt för alla företag och organisationer.

 

Hur skapar din organisation det där innehållet som kunderna vill läsa och längtar efter? Hur blir ni egentligen bäst och störst i de sociala kanalerna? Hur konsumerar läsare och kunder ert innehåll? Hur bygger ni en redaktionell plattform som stöder och effektiviserar innehållsskapandet och hjälper er att ständigt bli bättre? Och intressantare.

 

Peder Bonnier från KIT (Jepp, de med ”KIT-filmerna” på Facebook) kommer till Forefront och pratar om tankarna bakom KIT och den nya produkten Story Engine. Hur kan kraftpaketet bakom KIT användas för att stärka kundrelationer, och samtidigt sänka dina produktionskostnader. Låter det bra? Vi låter Peder berätta.

 

Under morgonen kommer också Sebastian Lind och Kristofer Lundqvist från Forefront att berätta om hur vi arbetar med förändringarna av Marketing Transformation och det nya samarbetet med KIT. Vi vet att förändringarna förutsätter nya arbetssätt och nya tänk i organisationen för att verkligen få ut marknads- och kommunikationseffekterna när vi arbetar mer aktivt med innehåll.  

 

Detta blir en väldigt rolig morgon. Vi bjuder på frukost och beräknas vara klara till 9:00. Vill ni komma?

B