Forefront fortsätter samarbetet med King

6 maj 2019

Nu är det klart att Forefront Consultings samarbete med ett av världens största spelbolag återigen blir förlängt. Teamet med UX-designers har sedan 2017 fått konstant förnyat förtroende och ökat ansvar i den operationella spelutvecklingen.

Forefront har varit involverade i utvecklingen och lanseringen av titlar som Candy Crush Friends Saga och Candy Crush Soda Saga i Candy Crush-franchisen.

 

"Jag har fått chansen att jobba med ett av världens bästa spelbolag och har lärt mig otroligt mycket. Här har jag fått jobba iterativt, agilt, kundnära från dag ett. Under min tid på King har jag fått arbeta nära ett flertal kompetenser som jag inte jobbat med tidigare och lärt mig hur förädlingen av insiktsbaserad användarupplevelse och grym speldesign framställs." - Christoffer Hedberg – UX Design Lead, Forefront Consulting

 

Forefront stöttar King kring operationella krav- och designarbeten med prototyper, testning och implementation. Samtidigt vidareutvecklar vi designdrivna metoder och arbetssätt i Kings organisation.

 

Vi ser fram emot ytterligare ett fortsatt spännande år med King!

 

Med över 200 spel har King tagit världen med storm. Det stora genombrottet kom 2012 med spelet Candy Crush Saga. Nu som en del av Activision Blizzard-gruppen, är King en del av en av världens största spelbolag.

Nästa nyhet

Hybrid Thinking: Så maximerar du kunddriven affärsutveckling

16 april 2019