15 november 2018

Tid: 07:30
Plats: Holländargatan 13, Stockholm
Sista anmälningsdag: 12 november 2018

En framgångsrik satsning på omnikanal kan innebära en markant ökad försäljning, ett stärkt varumärke samt ett ökat förtroende. Men vad är egentligen omnikanal? Och hur bra är den svenska retailbranschen på att skapa sömlösa kundupplevelser mellan kanalerna?

Välkommen till ett frukostseminarium om mötet mellan traditionell retail och digital handel och hur man lyckas med den just nu största utmaningen av alla – att med kundernas behov i fokus skapa en sömlös omnikanalupplevelse.

Vi har, som 80 000 andra konsumenter gör dagligen, gått längs med Drottninggatan och analyserat sju stora och små retailers för att se hur bra de lyckas med sina respektive omnikanalsatsningar. Bakom analysen finns Forefront Consulting och Retail Uniteds scorecard för omnikanal; en enkel metodik baserad på konsumentinsikter, för att räkna fram hur bra företag lyckas med sömlös handel i omnikanal.

Under morgonen får du höra mer om

  • Hur du skapar en omnikanalupplevelse som gör att kunderna handlar mer, i rätt kanal, vid rätt tillfälle
  • Hur bra är svenska retailbranschen på omnikanal? Vi har analyserat sju butiker med hjälp av ett scorecard och har svaren på vad de gör bra och vad som kan bli bättre
  • Tips och knep som på kort och lång sikt gör dig förberedd på en omnikanalsatsning

Frukost serveras från 07:30. Presentationerna börjar vid 07:45 och vi beräknar vara klara vid 09:00.

Era guider på omnikanal-resan

Magnus Mellin – Seniorkonsult, författare och föreläsare inom e-handel, omnikanal och digital transformation, Forefront Consulting.

Andreas Broman – VD och grundare Retail United samt VD A-Com. Tidigare VD Spinn Action Marketing och chef Kundmarknad Spendrups Bryggeri. Föreläser om e-handel och den fysiska butikens framtid.

Så säljer du mer med omnikanal

Datum

15 november 2018

Tid

07:30

Plats

Holländargatan 13, Stockholm

Sista anmälningsdag

12 november 2018

Relaterade ämnen

Anmälan är stängd

Kontakta event@forefront.se om du har några frågor.