14 juni 2018

Tid: 07:30
Plats: Holländargatan 13, Stockholm
Sista anmälningsdag: 7 juni 2018

Välkommen till en morgon fylld av exempel på hur storbolag tar sig an innovation i en digital verklighet och vilka utmaningar detta kan bära med sig. Under frukosten kommer vi bland annat behandla följande ämnen:

  • Hur kan storbolag ta sig an innovation som inte följer befintliga affärsmodeller, kompetenser, processer och kunder?
  • Hur utforskas nya affärsmöjligheter som ännu inte är lika lönsamma, och potentiellt kan ersätta befintlig affär?
  • Hur utvecklas den befintliga affären parallellt med nya möjligheter?
  • Vilka möjligheter och utmaningar medför IoT och hur kan dessa tacklas?

Eventet riktar sig till dig som är CIO, CDO, R&D Director, CMO eller produktchef eller har en liknande roll och arbetar med innovation.

Petra Sundström, Director Idea and Innovation Management på Husqvarna Group delar sin syn på hur storbolagen måste agera och arbeta för att klara av digitaliseringens inverkan på innovation.

Anna-Lotta Forsman, Konsult – Business Transformation på Forefront Consulting kommer att gå in på djupet i hur partnerskap ska utformas och drivas för att uppnå önskad effekt.

Niklas Agerhem, Strategic Segment Manager på Telenor Connexion, delar sin syn på de möjligheter och utmaningar som IoT innebär. Hur byter du fokus från tekniken till värdet som IoT skapar och, vilken roll tar telekomoperatören i de nya samarbeten och partnerskap som IoT-kräver?

Vi bjuder på frukost och beräknas vara klara till kl. 09.00. Välkommen!

När du anmäler dig till detta event, godkänner du att Forefront sparar dessa uppgifter om dig för framtida event. Motsäger du dig detta så hör av dig till marknad@ffcg.se 

Vi på Forefront hanterar dina personuppgifter enligt GDPR.

Partnerskap och innovation i en digital verklighet

Datum

14 juni 2018

Tid

07:30

Plats

Holländargatan 13, Stockholm

Sista anmälningsdag

6 juni 2018

Relaterade ämnen

Anmälan till eventet är nu stängd

Kontakta event@ffcg.se om du har några frågor.