14 november 2017

Tid: 17:30
Plats: Holländargatan 13, Stockholm
Sista anmälningsdag: 13 november 2019

Bearbetning av befintliga kunder, som innan mest gjorts inom B2C, blir allt vanligare även för B2B. På vårt nästa kompetensevent får du framtidsspaningar inom kundlojalitet för B2B samt höra hur Telia Företag arbetar med sitt datadrivna lojalitetsarbete.

Forefront Consulting i Uppsala

Traditionellt har B2B i sitt CRM-arbete bearbetat nya kunder, medan B2C mer fokuserat på befintliga kunder. Vi ser att B2B-företagen i allt större utsträckning lånar metodik och strategi från B2C för att utveckla sina kundrelationer. Under kvällen kommer Daniel Cedergren på Forefront Consulting ge oss en framtidsspaning kring detta. Matthias Evelönn från Telia Företag kommer att berätta om hur Telia jobbar med lojalitet i sitt datadrivna CRM-arbete.

För att kunna jobba med lojalitet behöver B2B-företagen i större utsträckning få koll på kunden. Vi kan redan se att kundresan och köpprocessen förändras och nya beteendemönster uppstår i relationen mellan kund och företag. B2B-kunden agerar på samma sätt som privatpersoner när de köper produkter eller tjänster. Lina Holmgren på Forefront Consulting kommer att guida oss genom framtidens kundresa och vad du som företag behöver ha koll på kring dina kunder.

Program

17:30 Mat och mingel

18:00 Presentationerna startar

19:30 Mingel och diskussion

Talare

Daniel Cedergren, Head of CRM & Marketing Automation, Forefront Consulting

Matthias Evelönn, Ansvarig CRM Analytics, Telia Företag

Lina Holmgren, UX-strateg, Forefront Consulting

Hur B2B får koll på kunders lojalitet

Datum

14 november 2017

Tid

17:30

Plats

Holländargatan 13, Stockholm

Sista anmälningsdag

13 november 2017

Relaterade ämnen

Anmälan till

Hur B2B får koll på kunders lojalitet

Anmälan till eventet är nu stängd. Kontakta event@ffcg.se om du har några frågor.