Episerver Ascend – Hög tid att knyta ihop system och användare

3 april 2018

Episervers årliga konferens i Las Vegas bjöd som vanligt på de senaste nyheterna inom plattformen. Episerver storsatsar och det märks tydligt under konferensen som slår besöksrekord i år igen. En tydlig röd tråd är att knyta samman system och användare genom att skapa och underhålla unika kundresor.

Klyftan mellan den tekniska plattformen och människan 

Det handlar inte längre om att kunna hantera och presentera strukturerat innehåll – det handlar om att på ett intelligent sätt kunna leverera en relevant digital upplevelse skräddarsydd för en allt mer lättrörlig användare. Enligt Kirsten Newbold-Knipp, forskningschef på Gartner, påverkas upp till 95% procent av genomsnittliga webbanvändare negativt av dåligt innehåll. Detta, i kombination med att cirka 81% av Internetbaserade bolag enbart konkurrerar genom användarupplevelser, visar en digital klyfta mellan företag och kunder som måste överbryggas.

 

Informationstekniska modeord, eller kanske klyschor, dekoreras för att förstärka det förändringsbehov som ligger i tiden. Uttryck som “Intelligent digital disruption” och “Digital transformation med mänsklig interaktion” målar upp en än större bild av utmaningen som ligger i att kombinera avancerade tekniska plattformar med ännu mer avancerat mänskligt beteende. Slutprodukten måste vara en användarupplevelse berikad av innehåll som är både individuellt anpassat, intelligent framställt och sömlöst integrerat.

 

Den personliga användarupplevelsen i Episerver 

För att klara detta krävs en tät relation med användare genom ett medium som oftast är distanserat och opersonligt. Så många som 87% av Internetanvändarna är bekväma med att dela med sig av personlig information, såväl passivt som aktivt, i utbyte mot personalisering. Svårigheterna ligger i att samla in och använda all data och det är där Episerver kommer in i bilden. På senare tid har en helhjärtad satsning, bestående av förvärv och taktisk utökning av produktportföljen, möjliggjort för Episerver att bli en plattform som levererar rätt innehåll till rätt person vid rätt tillfälle.

 

Se fler av Tobias Sundqvist och Kristian Andreassens spaningar från Ascend i videon nedan. 

Och här sammanfattar de årets produkt- och tekniktrender från Episerver Ascend USA

 



Click here to unmute & here to see another vid (0 of 0)

Nästa nyhet

Forefront om Affärsmodeller – 9. Därför ska du prioritera verksamhetens nyckelpartners

29 mars 2018

B