Produktnyheter & inspiration på Epi Partner Close-up

30 oktober 2017

Episervers heldagsevent för partners bjöd på flera nyheter som stöttar både dig som kund och partnerföretagens utvecklare. Här kommer några av höjdpunkterna:

En personlig användarupplevelse ger ökad kundlojalitet

Trots att 60% av kunderna efterfrågar en personaliserad användarupplevelse, är det bara 10% av de främsta e-handlarna jobbar effektivt med detta, berättade Annica Wallenbro Stojcevski (Microsofts Affärsområdeschef för Intelligent Cloud). Om kunden upplever relevant information i organisationens kanaler är chansen för upprepade köp dessutom större än annars. E-handelsbranschen har med andra ord en bit kvar för att möta sina kunders förväntningar och behov.

 

Rätt teknik underlättar personalisering

Ett CMS ska skapa bättre användarupplevelse för webbplatsens besökare såväl som redaktören, tycker vi (och säkert du också). Besökarna är individer och inte en anonym massa. Att Episerver nu möjliggör för organisationer att analysera sin data och länka ihop med kundsegment, blir ett stort steg i riktning mot en personaliserad upplevelse. Episerver kommer dessutom framåt att ge bättre stöd för skräddarsydd e-postmarknadsföring, direkt från sitt CMS, via nya Episerver Campaign. Här har med andra ord både e-handelsbranschen och andra som vill förbättra användarupplevelsen mycket att hämta framåt.

 

Bättre kod ger tid över till finputset

Under dagen fick vi smarta tips kring hur devops kan användas i epi-projekt för att stärka upp både process, arkitektur, deployment och infrastruktur. Genom att väva in tester i alla delar av arbetsprocessen är det också möjligt att på ett smidigt sätt arbeta med automatiserad gränssnittstestning, något som sparar utvecklingstid. Publiken fick även höra best practices kring kodning i Episerver, med fokus på dependency injection; något som leder till bättre kod, färre buggar och mindre beroende av plattform.

 

Rätt tillfälle kommer aldrig – så bättre att köra igång nu!

Inspirerande var också presentationen från Glada Hudik-teaterns skapare Pär Johansson, som pratade om vikten att se potential i olikheter och inte vara rädd att motbevisa sina fördomar. Alla vill växa. Gör det du drömmer om, så kommer andra hänga på under vägen. Avslutningsvis vill vi därför säga: har du funderat på att förbättra något i ditt liv eller för din organisation? Vänta inte på rätt tillfälle, utan agera nu!

 

Läs mer om hur vi arbetar med webbutveckling och övriga teknikerbjudanden här

 

Nästa nyhet

Grattis till tävlingsvinnarna!

11 oktober 2017

B