Einride lanserar ny webbplats, i samarbete med Forefront Consulting

16 juli 2018

I våras togs en ny varumärkesplattform fram och nu lanserar Einride, skaparna av den självkörande och eldrivna lastbilen T-pod, även en ny webbplats.

I tätt samarbete med Einride har Forefront arbetat med att skapa den nya webbplatsen – från strategi och konceptutveckling till visuell design och teknisk utveckling. Projektet inleddes med ett gediget förstudiearbete. Detta lade grunden för resten av arbetet och flertalet intervjuer med målgruppen, potentiella rekryter och kunder, gjordes. Det viktigaste målet med den nya webben är att skapa en plattform som kommunicerar Einrides visionära koncept och som möjliggör företagets expansiva utveckling.

 

”Einride är ett unikt varumärke och detta måste synas och kännas även på webbplatsen. Vi har fokuserat mycket på att innehållet ska lyftas fram så att besökarna känner att de får det lilla extra”, säger Ninna Rexed Lindgren, projektledare. 

 

Teamet som tagit fram webbplatsen består av konsulter från Forefronts Stockholm- och Linköpingskontor.


”Det har varit extremt roligt att arbeta med Einride; dels för att det är ett väldigt spännande och visionärt företag med en revolutionerande produkt men framförallt för att samarbetet varit så givande och kul”, säger Daniel Mair, konceptansvarig.

 

”Vi är mycket nöjda med resultatet och det har varit kul att arbeta tillsammans med teamet från Forefront”, säger Linnéa Kornehed, Co-founder/VP Brand & Marketing, Einride.

 

I höst börjar arbetet med vidareutveckling av webbplatsen, som du hittar på http://www.einride.tech/

 

För mer information kontakta: 

Ninna Rexed Lindgren, Projektledare – Forefront Consulting 

Linnéa Kornehed, Co-founder, VP Brand & Marketing – Einride

 

Einride är ett svenskt transportföretag specialiserade på självkörande fordon. Företaget som startade 2016 har redan samarbetsavtal med Lidl och DB Schenker, och planerar ha de första T-poddarna på vägarna under Q3 2018.

 

Forefront Consulting är ett verksamhets- och IT-konsultbolag med drygt 350 anställda. Med kontor på sju orter i Sverige och en offshoreverksamhet i Kina guidar de företag och organisationer genom det digitala landskapet.

 

Nästa nyhet

GDPR – nödvändigt ont eller vägen till framgång? – 3. Arkitekternas bidrag till efterlevnaden av GDPR

29 juni 2018

B