Datadriven digitalisering ur marknadschefens perspektiv

19 september 2017

Plats:

Holländargatan 13, Stockholm

17:30

Sista anmälningsdag:

Anmälan stängd

Slutsatser och rekommendationer från marknadsundersökningen ”Datadriven digitalisering”

Att fatta datadrivna beslut ökar relevansen i mötet med kunden, men hur ser egentligen marknadschefens arbete med analytics ut idag? Hör slutsatser och rekommendationer från Forefront och SAS Institutes gemensamma marknadsundersökning kring datadriven digitalisering. Undersökningen berör områden som initiativ, organisation, kompetens och samarbete med andra affärsfunktioner.

 

ICA Bankens väg till ”Den intelligenta banken”

ICA Banken genomgår just nu en transformering till ”Den intelligenta banken”, som är analys- och datadriven. ICA Banken tipsar och delar sina erfarenheter kring att koppla ihop digital och traditionell data, med målet att ha så övergripande och relevant information om kunden som möjligt för att kunna generera maximalt värde till kund, som så många önskar!

Talare

Linus Axelsson, CRM-ansvarig, ICA Banken
Camilla Arenhäll, Head of Analytics, Forefront Consulting

Charlotte Söderhjelm, Affärsområdeschef, Forefront Consulting  

Program

17:30 Mat och mingel

18:00 Presentationer

19:30-21:00 Diskussion och mingel

 

Eventet riktar sig till dig som Marknadschef, till dig som arbetar på en marknads- eller analysavdelning eller till dig som brinner för möjligheterna som uppstår när man använder Analytics för att skapa ett starkare och mera innovativt bolag.

B