CRM-event: Hur B2B får koll på kunders lojalitet

14 november 2017

Plats:

Holländargatan 13, Stockholm

17:30

Sista anmälningsdag:

8 november 2017

Välkommen till kompetenskväll:
”Hur B2B får koll på kunders lojalitet”

 

Traditionellt har B2B i sitt CRM-arbete bearbetat nya kunder, medan B2C mer fokuserat på befintliga kunder. Vi ser att B2B-företagen i allt större utsträckning lånar metodik och strategi från B2C för att utveckla sina kundrelationer. Under kvällen kommer Daniel Cedergren på Forefront Consulting ge oss en framtidsspaning kring detta. Matthias Evelönn från Telia Företag kommer att berätta om hur Telia jobbar med lojalitet i sitt datadrivna CRM-arbete.

 

För att kunna jobba med lojalitet behöver B2B-företagen i större utsträckning få koll på kunden. Vi kan redan se att kundresan och köpprocessen förändras och nya beteendemönster uppstår i relationen mellan kund och företag. B2B-kunden agerar på samma sätt som privatpersoner när de köper produkter eller tjänster. Lina Holmgren på Forefront Consulting kommer att guida oss genom framtidens kundresa och vad du som företag behöver ha koll på kring dina kunder.

Program

17:30 Mat och mingel

18:00 Presentationerna startar

19:30 Mingel och diskussion

 

Talare

Daniel Cedergren, Head of CRM & Marketing Automation, Forefront Consulting

Matthias Evelönn, Ansvarig CRM Analytics, Telia Företag

Lina Holmgren, UX-strateg, Forefront Consulting

B