Att skapa intranät mitt i en stor förändring

20 april 2017

Plats:

Holländargatan 13, Stockholm

07:30

Sista anmälningsdag:

Anmälan stängd

Program

07:30 Registrering och frukostmingel
08:00 Introduktion [Annika Jansson, Forefront Consulting]
08:10 Bonava om sin resa mot ett nytt intranät [Evin Khaffaf och Åsa Säfvestad, Bonava]
08:45 Hur mår Sveriges intranät? [Pierre Du Rietz, Web Service Award]
09:15 Frukostseminariet avslutas

 

Seminariet är kostnadsfritt

Bonava om sin resa mot ett nytt intranät

För ett år sedan knoppade NCC-koncernen av bostadsutvecklingsdelen. Bonava bildades och noterades på börsen som ett självständigt bolag. Ett helt nytt varumärke togs fram och bolagets infrastruktur skapades med ny IT miljö, system och webbsidor. Möt HR-arkitekt Åsa Säfvestad och kommunikationschef Evin Khaffaf som under dessa förutsättningar skulle ta fram ett helt nytt intranät. Vad var utgångspunkten för arbetet? Vad valde de bort och varför? Vad gick bra och vilka misstag gjordes? Kom och lyssna på deras erfarenheter och bli inspirerade.

 

Hur mår Sveriges intranät?

Alla större organisationer har ett intranät. Men vilken nytta ger intranätet? Hjälper det medarbetarna eller har det blivit något som bara stjäl tid? Vet medarbetarna varför intranätet finns? Hur uppfattar användarna Sveriges intranät? Pierre Du Rietz, chefsanalytiker på Web Service Award, delar med sig av resultatet från den årliga trendrapporten "Hur mår Sveriges intranät?" som baseras på intervjuer med olika organisationers webbplatsansvariga, samt slutsatser från hundratals utförda användarundersökningar.

 

Välkomna!

B